Activiteitscore

Richt u tot bedrijven die écht economisch actief zijn

In tijden van GDPR en uitpuilende mailboxen grijpen veel bedrijven terug naar de klassieke postmailing. Maar dat is best een kostelijke zaak. Tenzij u op basis van de activiteitscore de efficiëntie en de conversie van uw campagnes gevoelig kunt optrekken natuurlijk.

De activiteitscore, een score van 0 tot 10, meet voor elk Belgisch bedrijf in hoeverre het activiteit ontwikkelt. Hoe lager de score, hoe kleiner de kans dat een bedrijf ook werkelijk economisch actief is. Ook al staat het dan als actief geregistreerd bij de KBO. Maar waarom zou u tijd, geld en energie besteden aan bedrijven die weinig of helemaal geen economische activiteit ontplooien? De kans dat u daar wat verkoopt, is erg klein.

Initieel voor rechtbanken

Initieel werd de activiteitscore ontwikkeld voor de rechtbanken. Er is namelijk een duidelijk verband tussen enerzijds bedrijven die weinig of niet actief zijn en allerlei vormen van fraude anderzijds. Rechtbanken gebruiken de score dus om spookbedrijven op te sporen en fraude tegen te gaan.

Doelgroep afbakenen

Maar de activiteitscore is ook erg handig om uw doelgroep beter af te bakenen. Van alle vennootschappen in België zijn er zo’n 61% écht actief. Bij éénmanszaken ligt dat op 28%. U doet er dan ook goed aan om u in eerste instantie – op basis van de activiteitscore – tot dit gedeelte van het ondernemerslandschap te richten.

Altijd winst

Dat betekent dat uw database minder groot zal zijn, maar de kwaliteit ervan zal vele malen hoger liggen. U zult trouwens ook minder geld moeten uitgeven om uw kleinere database te onderhouden. Altijd winst dus: minder kosten, een betere selectie, hogere conversie. Meer succes met uw campagnes.

Alles wat u moet weten over …