Denkt u eraan om uw bestaande marktsegment uit te breiden of een nieuwe markt aan te boren? Mooi, maar hoe zorgt u ervoor dat u de juiste keuzes maakt? Met de Graydon Marktanalyse bepaalt u uw eigen marktpositie en krijgt u per gewenst segment inzicht in alle starters, faillissementen, groeiers en kredietscores. Zo analyseert u op basis van concrete cijfers trends, voorspelt u toekomstige ontwikkelingen en neemt u weloverwogen beslissingen. De marktanalyse toont u haarfijn aan waar u nog marktaandeel kunt winnen en wat het potentieel is als u een nieuw segment wilt benaderen.
Door uw klantgegevens te koppelen met de Graydon-database krijgt u unieke inzichten.
Een marktanalyse zorgt voor efficiëntie en toont u waar u juist verder kunt groeien. Alle bevindingen stellen u in staat om te bepalen welke segmenten u prioritair dient te benaderen. Of beter gezegd: bij welke bedrijven die hetzelfde profiel hebben als uw bestaande klanten, die kredietwaardig zijn en groei mogen verwachten, heeft u de meeste kans op conversie?
Dat betekent ook dat u uw marketing- en salesbudgetten veel gerichter kunt inzetten en dat uw verkoopteam beter zal presteren. Uw verkopers zullen immers met dezelfde inspanning toch betere resultaten behalen.
Maar de marktanalyse zal bijvoorbeeld ook aantonen in hoeverre de positie van uw kantoor of kantoren een impact heeft op de spreiding van uw klanten.
Kortom, de marktanalyse is een onmisbaar instrument om uw marketing- en salesstrategie uit te stippelen.
Download vrijblijvend een demo van een marktanalyse zodat u weet wat u mag verwachten.