U hebt uw handen vol als u moet uitzoeken wie er achter een onderneming schuilgaat en wie de UBO of uiteindelijke begunstigde is. En daar blijft het niet bij. Vervolgens dient u uw zakenrelatie te screenen op alle mogelijke compliance- en reputatierisico’s. Niet alleen als u een nieuwe relatie aangaat, maar ook tijdens de relatie en gedurende transacties. Daarnaast dient u alle stappen die u ondernomen hebt op te slaan in een archief. Voor een snellere klantacceptatie en monitoring is het aangewezen om dit volledige proces te automatiseren. Dit bespaart u tijd, maar het zorgt ook voor een eenduidig en foutloos proces, zodat u boetes en reputatieschade voorkomt.
De module ‘screening volgens aanverwante regelgeving’ is een onderdeel van de know your customer-oplossing van Graydon. Dit bestaat uit 4 stappen:
Voorafgaand aan de automatisering van uw know your customer-beleid verrijkt, analyseert en screent Graydon eenmalig uw volledige portefeuille. Zo bent u zeker dat u met een schone lei van start gaat.