Sales management

Het sales management ontwikkelt de commerciële strategie en vertaalt die naar een tactische aanpak en concrete acties. De focus ligt hierbij op het maximaliseren van het marktaandeel, nieuwe klanten aantrekken en bestaande klanten behouden, alsook op een verhoging van de omzet en winstmarges.

Graydon Solutions Sales Management

Sales management ziet nog veel kansen op het gebied van cross- en upsell, retentiemanagement en klanttevredenheid met als ultieme doel de optimalisatie van de customer experience. Het is belangrijk om geregeld een kritische blik te werpen op het salesproces en op zoek te gaan naar manieren om de effectiviteit en efficiëntie van het team te verbeteren (conversie te verhogen).

Om de concurrentiepositie van het bedrijf te vrijwaren, brengt het sales management - samen met de marketingafdeling - marktevoluties, commerciële acties en de positie van de concurrentie in kaart. Het probeert daarnaast snel in te spelen op nieuwe ontwikkelingen.

In het belang van de organisatie is een nauwe samenwerking met marketing overigens onontbeerlijk. Als beide afdelingen goed op elkaar zijn afgestemd, dan zal dat een wereld van verschil betekenen. Het spreekt voor zich dat zowel marketing als sales dezelfde doelstellingen nastreven en zich op dezelfde doelgroepen richten. Door samen de beschikbare data-elementen slim in te zetten, door gestructureerd, beredeneerd en doordacht tewerk te gaan, kunnen bedrijven hun rendement, hun conversie en hun efficiëntie gevoelig optrekken.

Relevante topics

  • Verkoopefficiëntie bevorderen
  • Klantengroei versus klantenbinding
  • Cross- & upsell

Uitdagingen

  • Efficiëntie en slagkracht verhogen
  • Marktevoluties
  • Klantenervaringen

Doelstellingen

  • Marge en marktaandeel uitbreiden
  • Omzet verhogen
  • Winstgevendheid verbeteren
  • Aantal nieuwe klanten optrekken en bestaande klanten behouden

Graydon ondersteunt u

Graydon kan u ondersteunen om uw doelstellingen te realiseren en de uitdagingen waar uw organisatie tegenaan loopt concreet aan te pakken. Benieuwd hoe we dat doen en welke oplossingen we voor u hebben? U ontdekt het hier:

Vind uw oplossing

Succesverhalen
Alle succesverhalen
  • Vekoma

    “Het betalingsrisico is het belangrijkste voor ons."
    Peter van Bilsen
    Division Manager Sales & Marketing, Vekoma Rides Manufacturing
    Lees meer
    Vekoma Graydon success story international Business