Acceptatie

Welke klanten accepteert u en welke niet?

Een bedrijf zal (en moet) er altijd naar streven om zoveel mogelijk te verkopen. Is de klant kredietwaardig en betaalt hij correct, dan zal dit wellicht zonder enige beperking kunnen. Rijzen er op één of andere manier twijfels, dan komt het erop neer uw risico zoveel mogelijk te beperken. Uw klanten vooraf doorlichten is dan ook erg belangrijk.

Graydon Credit Infomation Acceptance Reports Monitoring Ledger
Beslismodellen

Snel, objectief en uniform

Bouw een geautomatiseerd onboardingproces zodat iedereen in uw bedrijf op een snelle, objectieve en uniforme manier klanten accepteert. Lees ook …

Beslismodellen luiden nieuw tijdperk in bij klantacceptatie

Acceptatie

Graydon Decision Model

Tot vandaag was het een select groepje experts binnen de onderneming dat bedrijfsgegevens en kredietrapporten van klanten en prospecten analyseerde en interpreteerde. Op basis van die gegevens beslisten zij vervolgens om bedrijven te accepteren (onder bepaalde voorwaarden) of af te wijzen.

Toch gebeurde die evaluatie niet altijd op dezelfde manier. Manuele beoordelingen zijn namelijk afhankelijk van individuele kennis en persoonlijke interpretatie. Met het Graydon Decision Model behoort een subjectieve interpretatie nu definitief tot het verleden.

Naargelang sector, bedrijfstype of uw risk-appetite werkt u verschillende beslismodellen uit. Zo creëert u een snel en objectief acceptatieproces op maat. Bovendien bent u niet langer afhankelijk van enkele specialisten, maar kan iedereen in uw bedrijf elke zakenrelatie op dezelfde manier evalueren.

Meer informatie

Graydon Onboarding

Het proces van onboarding begint bij de beoordeling van nieuwe potentiële klanten. Is de tegenpartij kredietwaardig, zodat die op tijd kan en zal betalen? Hoe waarschijnlijk is het dat u te maken heeft met een frauduleuze partij? En hoe zit het met de compliance van deze nieuwe klant?

Graydon Onboarding stelt u in staat deze drie elementen te combineren in één tool. De verschillende trajecten richt u zelf in via een gebruiksvriendelijk platform. Vervolgens verloopt het gehele proces van onboarding geautomatiseerd. U hoeft zich niet langer druk te maken over verschillende IT-systemen. De tijdrovende handmatige controle van nieuwe potentiële klanten vermindert flink. Dit resulteert in een snelle en naadloze onboarding, wat de klanttevredenheid bevordert.

Meer informatie

Succesverhalen
Alle succesverhalen
  • Satic-Minera

    “Dankzij het Graydon Decision Model kunnen al onze medewerkers snel een credit check uitvoeren.”
    Christian Pharasyn
    Credit controller, Satic-Minera
    Lees meer
    Satic-Minera success story Decision Model
  • EuroSys

    “Het afgelopen jaar hebben we geen enkel faillissement moeten wegboeken.”
    Claudio Bertozzi
    Boekhouder, EuroSys
    Lees meer
    EuroSys & Graydon, een succesverhaal
  • Adecco

    “Op de kredietafdeling behandelen wij gemiddeld 1.000 klanten per persoon. Een deel daarvan automatiseren, is dus wel een must.”
    Jocelyne Vandecauter
    Creditmanager, Adecco België
    Lees meer
    Adecco & Graydon, een succesverhaal
  • Fleetmaxx Solutions

    "De aanbevelingen, de data en de service van Graydon zijn naar mijn mening ongeëvenaard."
    Steve Kershaw
    Head of Credit, Fleetmaxx Solutions
    Lees meer
    Fleetmaxx Solutions & Graydon, een succesverhaal
  • PTS Ireland - Plumbing Trade Supplies

    "Graydon kon ons internationale kredietrapporten leveren om de Ierse markt te bedienen."
    Deborah Hegan
    Credit Control Team Leader, PTS Ireland
    Lees meer
    PTS Ireland & Graydon, een succesverhaal