Graydon monitoring

Monitoring

Vandaag is uw klant nog financieel gezond, maar zal hij dat morgen ook nog zijn?

Vandaag staan marges langs alle kanten onder druk. Zo’n 30% van alle facturen wordt in België te laat betaald. Liefst 10% van de facturen wordt zelfs helemaal niet betaald. Een gegeven waar veel ondernemers rekening mee moeten houden. Want wanbetalingen kunnen op hun beurt financieel gezonde ondernemingen bedreigen. Monitoring kan echter veel onheil voorkomen. Maar daarnaast biedt monitoring ook kansen.

Monitoring voor klanten en leveranciers

Een nieuwe klant kan vandaag zonder probleem het acceptatieproces doorstaan, maar dat biedt geen garanties voor de toekomst. Verkeerde investeringen, een foutieve budgettering of een gezondheidscrisis kunnen een ernstige impact hebben op de financiële gezondheid van een onderneming. En daar wilt u als leverancier niet de dupe van zijn.

Monitoring mag u vergelijken met een alarmsysteem, zowel in de positieve als in de negatieve zin. Het registreert elke beweging en houdt uw zakenrelaties permanent in de gaten. Wijzigt er iets binnen het bedrijf dat u volgt, dan krijgt u daar onmiddellijk bericht van. Zo staat u nooit voor verrassingen en kunt u meteen ingrijpen als dat nodig is.

Meer weten? Vul het formulier in, dan neemt één van onze specialisten meteen contact met u op.

Vul uw gegevens in

Monitoring voor risico’s en kansen

Met monitoring vermijdt u alvast dat uw klanten (maar ook levensbelangrijke leveranciers) u meezuigen in hun negatieve spiraal. Want u moet behoorlijk wat extra omzet genereren om het verlies van een oninbare vordering goed te maken. Monitoring houdt u permanent op de hoogte van hun financiële situatie. Noodzakelijk als u voor een langere termijn een professionele relatie aangaat met een klant (of een leverancier) en u wilt geen informatie missen.

Maar het alarmsysteem gaat niet alleen af bij verhoogde financiële risico’s. Het helpt u ook om nieuwe kansen te detecteren. Gaan de scores van een bepaalde klant gestaag omhoog, dan gaan zijn zaken wellicht goed. Misschien is er ruimte om meer af te zetten. Alvast een interessant signaal voor uw salesteam om eens contact op te nemen en extra business te genereren.

Troeven van monitoring

  • Geen verrassingen meer, meteen ingrijpen als risicoprofiel verandert
  • Nieuwe kansen detecteren om meer omzet te genereren
  • Dagelijkse of wekelijkse meldingen van de wijzigingen in uw klantenportefeuille
  • Selecteer het type bericht en de bedrijven die u écht interesseren
  • Onbeperkt lijsten en profielen aanmaken en beheren