Home / Marktanalyse / Business Analyzer

Business Analyzer

Een onmisbaar instrument om een succesvolle toekomst uit te stippelen.
Business Analyzer

Elke onderneming verliest jaarlijks klanten. Hoe maakt u die achterstand goed? Meer nog, hoe zorgt u daarbovenop voor groei? Want als u met uw bedrijf succesvol wil zijn, dan is groeien een prioriteit.
Met de Business Analyzer hebt u alvast een uitstekend hulpmiddel om uw beleidsplan op te maken.

Om te groeien dient u bestaande klanten uit te bouwen en nieuwe klanten aan te trekken. En dan vooral rendabele klanten, want omzetgroei alleen is niet voldoende. Ook de winst moet mee evolueren. Méér verkopen bij uw bestaande klanten, hogere winsten genereren, nieuwe en solvabele prospecten aantrekken. Deze informatie bundelden we in de Graydon Business Analyzer, een onmisbaar document om succesvolle toekomstplannen te smeden.

De Business Analyzer analyseert letterlijk uw business en verdeelt uw Belgische klanten in verschillende segmenten. Zo leert u o.a. waar en hoe uw onderneming nog kan groeien, wat uw marktaandeel is, wie uw klanten zijn, waar ze zich bevinden, ... Het is een strategisch document en een uitgebreid verslag dat u wijst op gevaren en kansen in uw klantenportefeuille. Het toont u exact aan waar uw pijnpunten liggen en waar u het potentieel vindt om in de toekomst te blijven groeien. Zowel bij bestaande klanten, als bij prospecten. Geen nattevingerwerk, maar een scherpe analyse, duidelijk onderbouwd en op maat van uw bedrijf.

U hoeft niet lang na te denken of pessimistisch te zijn over uw groeimogelijkheden. Moeilijke tijden vragen een slimme aanpak. De Business Analyzer is een betrouwbare houvast voor een succesvolle toekomst.

  1. De Business Analyzer identificeert welke klanten een positief of negatief effect hebben op uw groei. Het is belangrijk dat u dit weet wanneer u financiële beslissingen neemt. Afhankelijk van de financiële sterkte of zwakte van uw klant hanteert u een verschillende aanpak.
  2. De Business Analyzer bezorgt u enerzijds een kant-en-klaar profiel van uw ideale klant. Anderzijds geeft hij u een beeld van het aanwezige groeipotentieel op de markt. Belangrijke kennis voor strategische marketing- en salesbeslissingen.
  3. De dubbele aanpak van de Business Analyzer heeft een versterkend effect op uw winst en bezorgt u gegarandeerd succes in de toekomst.

De Business Analyzer bevat 8 analyses om gezond te groeien

  1. Duurzaamheidsrisico en groeipotentieel van uw klantenportefeuille.
  2. Duurzaamheidsmatrix in relatie tot de gereali¬seerde omzet.
  3. Geografische benadering van de duurzaamheidsmatrix.
  4. Duurzaamheidsmatrix op basis van uw subsectoren.
  5. Duurzaamheidsmatrix in relatie tot het personeelsvolume van het door u aangeleverde bestand.
  6. Marktpenetratieanalyse op basis van activiteit en duurzaamheidsmatrix.
  7. Duurzaamheidsscore per aangeleverde onderneming in het basisbestand.
  8. File audit op het door u aangeleverde basisbestand.

Vul voor meer informatie het formulier bovenaan de pagina in.