Databasemanagement

Permanent een ideaal beeld

Met een goed beheer van uw database beschikt u permanent over up-to-date gegevens over uw klanten en de prospecten uit uw doelgroep. Dankzij updates wordt uw database voortdurend verbeterd en kan ze zelfs aangevuld worden met nieuwe startende ondernemers. Hoe groot of klein uw doelgroep ook is, als u uw volledige en actuele marktomvang in kaart hebt, dan zit u in een ideale situatie.

Optimaal beheer van uw databank

Verrijken, updaten, onderhouden, … U beschikt over een sterke databank waarop u kunt vertrouwen en die u op elk moment kunt inzetten om de juiste beslissingen te nemen. Correcte gegevens zullen trouwens bijdragen aan een positieve uitstraling.

Kansen en opportuniteiten van databasemarketing

Updaten en onderhouden

Altijd de meest actuele situatie

Het is lastig om alle wijzigingen in uw netwerk op de voet te volgen als u daar niet voor uitgerust bent. Een klantenbestand dat u niet onderhoudt, veroudert en vertoont na een jaar al snel een foutenmarge van 10% tot 30%. Foutieve gegevens leiden tot de verkeerde beslissingen. Met correcte en actuele informatie maakt u grondige analyses en legt u de juiste verbanden. U hebt dan een stevige basis om een succesvol marketing- en salesbeleid uit te tekenen.

Download de ePaper met concrete cases en tips

Maximaal resultaat

Steekt u tijd, energie en middelen in bedrijven waarvan de contactgegevens foutief zijn? Of die al passief zijn? Het spreekt voor zich dat u met een up-to-date database betere resultaten behaalt. Betere resultaten, meer conversie, lagere cost per lead, … Met regelmatige updates in uw klantenbestand haalt u een maximaal rendement uit uw database. 

Verrijken

Een rijkere en intelligentere database

U maakt uw adressenbestand van bedrijven rijker en intelligenter door er ontbrekende data aan toe te voegen: financiële data, maar ook commerciële data zoals contactpersonen, hun functie, e-mailadressen, telefoonnummers, oprichtingsdatum, …

Meer kansen op conversie

Kent u op basis van analyse het ideale profiel van uw klant? Voeg dan nieuwe prospecten toe die dezelfde kenmerken vertonen, maar een hogere kans op conversie hebben.

Kansen en opportuniteiten van databasemarketing