VCM Belgium N.V.

Lees hier de klantcase van VCM Belgium N.V.

          “Graydon is niet de goedkoopste, maar voor de beste kwaliteit betalen wij graag wat meer”

           (Nancy de Mesmaeker)

Vraag aan Graydon

VCM Belgium is de exclusieve verdeler van Volvo Construction Equipment en Sennebogen in de Belux. Als klantgericht servicebedrijf leveren wij bouwmachines en overslagkranen voor o.a. de woning-, wegen- en infrastructuurbouw. Door de jaren hebben wij een mooi klantenbestand opgebouwd, maar blijft het een uitdaging om een up-to-date overzicht te behouden. Klanten kopen immers niet elke dag een bouwmachine, waardoor er soms jaren tussen twee verschillende leveringen zitten. Vanuit deze optiek is er behoefte om over de meest recente data van onze klanten te beschikken. Hierdoor blijven wij op de hoogte van alle belangrijke veranderingen zoals wijzigingen in het bestuur of een faillissement. Daarnaast zocht VCM Belgium een manier om potentiële klanten te screenen om toekomstige betaalproblemen te vermijden. 

De uitdagingen:

  • Vinger aan de pols houden bij bestaande klanten
  • Selectieprocedure nieuwe klanten uitbouwen

Hoe helpt Graydon?

Voor de bedrijven waarover wij informatie wensen, kunnen wij elke maand bedrijfsrapporten opvragen. Dat zijn rapporten op maat, met precies die gegevens die wij nodig hebben om doordachte kredietbeslissingen te nemen. Naast kredietscores, de plaats van het bedrijf in kwestie in de markt ontvangen wij ook informatie over de financiële gezondheid en een kansberekening van een eventueel faillissement. Daarnaast checken wij af en toe gegevens van een welbepaalde klant. Door de vaak lange termijnen tussen leveringen in, zijn deze data soms verouderd. Dankzij die check-ups bouwen onze diensten een accuratere databank uit.

De oplossingen:

  • Uitgebreide kredietrapporten op maat
  • Dubbele check van klantengegevens

Resultaten

Momenteel is het moeilijk om de resultaten in kaart te brengen aangezien wij tot op heden manueel zelf kredietrapporten raadplegen. Vaak botsen wij hierdoor eerder toevallig op een faillissement of andere financiële problemen van (potentiële) klanten. Omdat VCM Belgium tevreden is over de accurate Graydon data, willen wij graag overstappen naar automatische meldingen. Structureel blijven wij zo op de hoogte van relevante wijzigingen bij klanten zoals RSZdagvaardingen, verandering van maatschappelijke zetel of de start van een WCO-traject. Eénmaal die automatische meldingen geïntroduceerd zijn, verwachten wij zeker resultaat. Graydon is niet de goedkoopste speler in zijn sector, maar heeft zich tijdens onze samenwerking bewezen als de meest kwalitatieve. De gegevens zijn relevant en steeds upto-date. Het feit dat wij een uitbreiding wensen van de samenwerking, zegt voldoende.

De resultaten:

  • Relevante, up-to-date informatie
  • Weigering klanten met te hoge kredietrisico’s
  • Klaar voor volgende stap in datagestuurd creditmanagement

                                                        KC_VCM.PNG

Download hier de klantcase van VCM Belgium N.V.