Luxauto

Customer case Luxauto

         "Samen met Graydon Belgium werken we aan een rendabele onderneming"
          Nicolas De Smet

Met welk probleem zaten jullie?

Het oorspronkelijke probleem was dat we heel wat faillissementen en dossiers bij advocaten hadden lopen. Dossiers die enerzijds juridisch zwak waren gezien het gebrek aan correcte en voldoende data en anderzijds intern opgezette procedures die niet gevolgd werden. De klant was keizer. We zochten dus een oplossing om ons beter te beschermen en de rendabiliteit binnen onze onderneming te verhogen.

Hoe heeft Graydon Belgium dit voor jullie opgelost?

Er is een audit geweest in het kader van Business Performance Optimization. Uit het rapport bleek dat er in de verschillende afdelingen sprake was van veranderingsmoeheid, gebrek aan betrokkenheid, overleg en communicatie. Op basis van de aanbevelingen van Graydon zijn we op die punten gaan werken.

Om ons te beschermen introduceerde Graydon Belgium zijn databank voor het online opvragen van bedrijfsinformatie. Daardoor screenen we onze klanten op voorhand, wat veel problemen vermijdt. Of klanten al dan niet op factuur mogen betalen, bepalen we via de Multiscore. Aan de hand van de Graydon-data controleren en verbeteren we ook onze eigen databank. Daardoor beschikken we o.a. meteen over de juiste facturatiegegevens, wat toch wel cruciaal is. 

Welke resultaten levert dit voor jullie op?

Dankzij de introductie van de Graydon-databank zijn we administratief en organisatorisch sterker geworden. We hebben sterke dossiers wanneer juridische stappen nodig zijn. Anderzijds kunnen we dankzij de Multiscore preventief risico’s inschatten en snelle beslissingen nemen.

Na de audit hebben we onze interne procedures verbeterd. Zo hebben we o.a. KPI’s gegeven aan de filiaalhouders gekoppeld aan een bonussysteem met het oog op omzetstijging. Algemeen kan gesteld worden dat we een duidelijk rendabelere onderneming hebben en dat we veel efficiënter te werk gaan. En dit mede dankzij de inzichten en tools van Graydon Belgium. In de eerste twee maanden van 2013 realiseerden we alvast een omzetstijging van 10%.

                                                    graydonbe_testimonial-luxauto-page-001.jpg

Download hier de klantcase van Luxauto