Geplaatst op 14/01/2016 in Home / Downloads / Kredietinformatie

De eerste stappen naar een rendabel bedrijfsbeleid

Het kan alleen als marketing, sales en finance de handen in elkaar slaan.
De eerste stappen naar een rendabel bedrijfsbeleid

Finance en sales rijden elkaar vaak in de wielen omdat ze er aparte systemen en verschillende doelstellingen op nahouden. Geen wonder dat van een echte samenwerking niet altijd sprake is. De essentie van modern creditmanagement is synergie tussen beide afdelingen creëren. Het ultieme doel is om uit een gegeven omzet meer winst te halen. En nog sterker, om ernaar te streven dat omzet- en rentabiliteitsgroei hand in hand gaan. En dat is geen puur financieel verhaal.

Dat de meest aantrekkelijke prospecten bedrijven zijn met een gezonde kredietwaardigheid, daar zou iedereen het roerend over eens moeten zijn. Kredietwaardige prospecten bieden immers de beste garantie op een stabiele klantenportefeuille op lange termijn. Ze hebben vaak het meeste groeipotentieel in huis en verzekeren dus mee de continuïteit en de groeikansen van uw onderneming. Zowel finance als verkoop zullen profiteren van deze aanpak.

Finance zal minder af te rekenen krijgen met wanbetalers. Sales zal met eenzelfde inspanning een hogere conversie en meer omzet genereren en dus ook meer commissie op zak steken. Jammer, maar helaas staan veel bedrijven hier onvoldoende bij stil. Bovendien hebben ze zelf te weinig wapens in huis om het op deze manier aan te pakken.

In dit e-paper leest u stap voor stap:

  • hoe de samenwerking er nu vaak aan toegaat en welke spanningen dit teweegbrengt.
  • met welke uitdaging finance, sales en marketing te maken hebben
  • wat u kunt doent om een goede verstandhouding op te bouwen
  • waarom verkopers gebaat zijn met financiële tips en tricks
  • hoe de verschillende afdelingen samen afspraken kunnen maken