Geplaatst op 13/09/2016 in Home / Downloads / Kredietinformatie

Beslismodellen luiden nieuw tijdperk in bij klantacceptatie

De weg naar een objectief en uniform beleid ligt open.
Beslismodellen luiden nieuw tijdperk in bij klantacceptatie

De technologische ontwikkelingen denderen aan een duizelingwekkende vaart over ons heen. Dat die vooruitgang een enorme impact heeft op onze maatschappij en onze samenleving is zacht uitgedrukt. Steeds meer databronnen kunnen aangeboord worden en bedrijven springen daar gretig op in om hun efficiëntie op alle vlakken te verbeteren. Het verklaart het succes van big data, business intelligence en beslismodellen, die ook hun intrede doen bij klantacceptatie.

 

De tijd dat specialisten in een jaarrekening doken om naar het verleden te kijken, loopt stilaan op zijn einde. Bedrijven willen de continue stroom aan data gebruiken om ook vooruit te kijken. Om te voorspellen op welke klanten en sectoren ze hun pijlen moeten richten. Beslismodellen zijn het aangewezen instrument om snel aan die verwachtingen te voldoen. Ze zorgen ervoor dat iedereen in de organisatie eenzelfde set aan gegevens op dezelfde manier zal beoordelen. Omdat de voorwaarden of parameters vooraf zijn vastgelegd in een beslisboom, is er geen ruimte meer voor interpretatie. Een zegen om een objectief en uniform acceptatiebeleid te implementeren voor alle klanten en prospecten.

Lees meer over beslismodellen bij klantacceptatie:          

  • Wat is een beslismodel en hoe wordt het opgebouwd?
  • Welke uitkomsten geeft het?
  • Hoe zet u een beslismodel in?
  • 5 voordelen van een beslismodel bij klantacceptatie
  • Wie heeft er baat bij?