Geplaatst op 02/07/2014 in Home / Downloads / Marketinginformatie

Belgische bedrijven: jungle van activiteitscodes

Een concrete oproep aan de Belgische overheid.
Belgische bedrijven: jungle van activiteitscodes

Belgische bedrijven zijn verslaafd aan activiteitscodes. Ze worden aangemoedigd om bij de oprichting hun activiteiten - de zogenaamde NACE-codes - zó breed te nemen, dat wij het overzicht van wat ze nu precies doen dreigen te verliezen. Dit maakt niet enkel het prospecteren lastig, het zorgt er ook voor dat er een verkeerd beeld wordt gecreëerd van de Belgische bedrijfswereld.

In dit e-paper doen wij een concrete oproep aan de Belgische overheid: kijk eens over de grenzen. In Nederland mogen bedrijven maar maximum één hoofdactiviteit registreren. Dit ook in België verplicht maken, zou een gedurfde ingreep zijn. Maar het zou wel veel problemen oplossen.

Door de activiteitscodes zo breed te nemen:

  • Wordt doelgericht prospecteren ernstig bemoeilijkt
  • Wordt een verkeerd beeld geschetst van de Belgische bedrijfswereld
  • Wordt de professionaliteit van het bedrijf in kwestie aangetast