Geplaatst op 17/10/2014 in Home / Downloads / Marketinginformatie

De kansen en opportuniteiten van databasemarketing

Waarom elk bedrijf zal winnen bij een geactualiseerde database.
opportuniteiten databasemarketing

De tijd dat steekkaarten met leads werden uitgedeeld aan het salesteam ligt al ver achter ons. In het verleden moest sales het vooral hebben van veel contacten, veel telefoneren, veel bezoeken … in de hoop een paar contracten af te sluiten. De tijd dat u niet van een modern databasemanagement zou kunnen profiteren, zou eigenlijk ook al ver achter ons moeten liggen. 

Vandaag zijn er genoeg tools en systemen om een performante database op te bouwen en alle gegevens aan elkaar te koppelen. Eens dat gebeurd is, kunt u gaan denken aan databasemarketing. Met databasemarketing gebruikt u gegevens uit uw database om betere marketingactiviteiten uit te werken. De inzichten die u uit uw database haalt, stellen u in staat om gericht klanten en prospecten te benaderen. Bedrijven hebben immers begrepen dat hun klanten ondertussen een individuele aanpak vragen en niet langer als een nummer behandeld willen worden.

In 'De kansen en opportuniteiten van databasemarketing':

  • met welke databaseproblemen bedrijven momenteel kampen
  • wat databasemarketing eigenlijk is
  • waarom het belang ervan blijft stijgen
  • hoe databasemarketing uw bedrijf sterker maakt
  • welke stappen u moet nemen om een schone database te bekomen