Kredietinformatie vertelt u meer over de kredietwaardigheid van uw klanten, wat het betaalgedrag is en tot welk bedrag u verantwoord op krediet kunt leveren.
Dankzij het Decision Model bent u niet langer afhankelijk van specialisten, die bedrijfsgegevens en jaarrekeningen subjectief (op basis van bijvoorbeeld inidviduele kennis en humeur) analyseren. Wanneer de scores eenmaal vastliggen, kan iedereen ermee aan de slag om zakenrelaties op dezelfde manier te beoordelen.
Maar het blijft niet bij één statisch model. Op basis van uw ervaringen evalueert u uw business rules en stuurt u voortdurend bij. De creatie van meerdere modellen laat u toe om een acceptatiebeleid te bouwen naargelang sector, bedrijfstype of uw risk-appetite.
Elke klant die vandaag een bestelling wil plaatsen, verwacht dat hij zo snel mogelijk geholpen wordt. Het is niet langer aanvaardbaar om uren (of zelfs dagen) te besteden aan de acceptatie van een klant. Snel en efficiënt beslissen over een nieuwe aanvraag hoort bij het onboarding proces. Een positieve eerste indruk nalaten, is de eerste stap om van je klant een happy customer te maken.
Als u diensten of producten levert met uitstel van betaling, dan wilt u zeker zijn dat de factuur ook betaald zal worden. Een kredietrapport verschaft u snel inzicht in de financiële toestand van uw klanten op basis van enkele unieke scores en inzichten.
Een kredietrapport toont u onmiddellijk hoe uw klant scoort op financieel vlak. Bij een zwakke score loont het zeker de moeite om hem te vergelijken met de rest van de branche. Misschien steekt uw klant er in een benchmark juist positief bovenuit.
Met alle beschikbare informatie in één kredietrapport krijgt u een genuanceerd beeld van uw zakenrelatie, zowel op vlak van risico als groeipotentieel. Het geeft u ook de mogelijkheid om in een breder perspectief te onderhandelen en toch te verkopen ondanks eventuele risico’s.
Door uw interne data te koppelen met objectieve externe gegevens krijgt u nieuwe unieke inzichten over uw klantenportefeuille. Diepere analyses stellen u in staat om prioriteiten te bepalen en processen verder te optimaliseren.
Elk bedrijf gaat op zijn eigen manier om met risico’s en kansen. Met Ledger Management richt u de risicomatrix in naar uw eigen wensen. Zo bepaalt u zelf welke situaties als risico of als kans bestempeld worden en welke data u hier wel of niet meeneemt.
Er gebeurt een eenmalige koppeling tussen uw database en het Graydon Insights-platform. Nadien wordt automatische en met een vaste regelmaat (dagelijks, wekelijks of maandelijks) een bestand in Ledger Management geïmporteerd. Er zijn dan geen manuele ingrepen meer nodig.
De vraag naar betrouwbare data over bedrijven in het buitenland is de voorbije jaren enorm toegenomen. Logisch, want meer en meer bedrijven doen zaken over de landsgrenzen heen. Maar internationaal zakendoen brengt ook verhoogde risico’s met zich mee en dan wilt u vooraf goed geïnformeerd zijn.
Dankzij inzicht in de financiële situatie van buitenlandse ondernemingen, kunt u commerciële kansen beter benutten en risico’s beperken. Zo staat uw bedrijf sterker als het internationaal zakendoet.
Data en inzichten over bedrijven in meer dan 200 landen dankzij een uitgebreid internationaal netwerk met de beste lokale partners. Online of via een uitvoerig onderzoek bij onze nieuwe onderzoeksdienst, een team van specialisten met meer dan 200 jaar ervaring in internationale kredietrapportage.
Naargelang de omstandigheden kiest u voor een specifiek kredietrapport. Van een volledig gedocumenteerd bedrijfsrapport voor belangrijke en complexe beslissingen tot beperkte informatierapporten.
Download de Gezondheidsbarometer Belgische ondernemingen
De juiste informatie op het juiste moment en op de juiste plaats. Verschillende diensten gebruiken nu eenmaal andere informatie. Uw financiële dienst wil onder andere weten of het veilig is om krediet te verlenen. Uw salesteam verneemt graag of de bedrijfsleider nog in andere ondernemingen aan het hoofd staat. Zo neemt iedereen de juiste beslissing op basis van specifieke bedrijfsgegevens.
Over elk bedrijf valt iets te vertellen aan de hand van financiële informatie. Er zijn, los van de jaarrekening, genoeg bronnen om een correct en compleet beeld te vormen van een onderneming. Zelfs van een eenmanszaak bijvoorbeeld, waar geen jaarrekening beschikbaar is.
Het kredietadvies vertelt u of uw zakenrelatie u kan betalen op korte termijn. De betaalscore en het betalingsgedrag vertellen u of uw zakenrelatie dat ook effectief zal doen.
Een jaarrekening, die minstens zeven maanden oud is, komt overeen met een momentopname. Betalingservaringen daarentegen geven een actueel beeld van uw zakenrelatie. Ze overstijgen de waarde van het traditionele en meer statische cijfermateriaal. Het betaalgedrag vertelt hoe uw zakenrelatie vandaag betaalt en dat maakt het beeld helemaal compleet.
De betaalscore, een score van 0 tot 100, vertelt u of uw zakenrelatie u zál betalen. Hoe hoger de score, hoe beter. Om deze credit score te berekenen past Graydon een wegingsberekening toe op de ervaringen die alle leveranciers ons bezorgden. De meest recente waarnemingen wegen hierbij zwaarder door.