Artikel
Geschreven door Sven Persoone
Posted on 18/12/2018

13 hoogtepunten van Graydon in 2018

353 keer gelezen

2018 is weer voorbij gevlogen. Tijd dus om heel even terug te blikken op het voorbije jaar en een aantal hoogtepunten voor Graydon op een rijtje te zetten.

 

1. Nieuwe scores, nieuwe inzichten

2018 was het jaar waarin we niet minder dan 3 nieuwe scores lanceerden: de groeiscore, de activiteitscore en de discontinuïteitscore. De scores en predictiemodellen geven bedrijven strategische inzichten - ‘de kans op…’ - die hen helpen om efficiënter te werken en beter gefundeerde beslissingen te nemen met het oog op de toekomst. En het einde is nog niet in zicht. Ook in 2019 verwachten we opnieuw een aantal interessante scores te lanceren.

2. Graydon Inspiration Session: de nieuwe vennootschapswetgeving

2018 zal ook de geschiedenis ingaan als het jaar waarin Minister Koen Geens de vennootschaps- en verenigingswet grondig hervormde. Een hervorming met een gigantische impact op het bedrijfsleven, al zal die impact pas in 2019 effectief doorsijpelen. In dat kader organiseerden we op 6 juni in Mechelen alvast een inspirerende sessie met gerenommeerde sprekers zoals Tine Holvoet, Philippe Lambrecht, Lorin Parys, Hans De Wulf, Christophe Vander Elst en onze eigen Eric Van den Broele.

3. Kennisdeling met VBO en Fednot

In het verlengde van de nieuwe wetgeving rolde in december de brochure ‘Hervorming ondernemings- en vennootschapsrecht: wat kan ik ermee?’ van de persen. Een publicatie die Graydon opmaakte in samenwerking met het Verbond van Belgische ondernemingen en de Federatie van Notarissen en die de belangrijkste krachtlijnen voor ondernemers toelicht.

4. Partnerships met Unizo, UCM en URHB

Graydon publiceerde overigens wel meer onderzoeken en studies in samenwerking met andere partners zoals Unizo, UCM en de URHB. Denk maar aan het KMO-rapport, de Startersatlas en de Gezondheidsbarometer. Enige doel: ondernemingen informeren en inspireren.

5. Lancering Graydon Market Information

De online tool Graydon market Information kreeg een volledige make-over met tal van nieuwe features. Het zorgt ervoor dat doelgroepen veel nauwkeuriger afgebakend kunnen worden en dat bedrijven gerichte groei kunnen realiseren. Gevolg: minder waste en een hogere conversie.

6. Graydon inspirator voor Nexxworks / KBC

Graydon inspireerde het voorbije jaar ook de tandem Nexxworks-KBC op vlak van customer centricity tijdens de tweedaagse KBC-Safari. Hierbij werden managementleden ondergedompeld in een optimalisatietraject rond klantgerichtheid.

7. Ontstaan ‘Brotherhood of data’

Nog in oktober zag de ‘Brotherhood of data’ het levenslicht. Een groep beslissingsnemers die samen brainstormen over de uitwisseling en de slimme inzet van data. Het aantal deelnemers is voorlopig nog beperkt, maar dat aantal zien we in 2019 ongetwijfeld aangroeien.

8. Lancering Graydon Sector Insights

In 2018 lanceerden we ook Graydon Sector Insights waarbij we de belangrijkste inzichten voor verschillende sectoren bundelden in aparte sectorfiches. Voor elke sector interviewen we overigens enkele industry experts om dieper in te zoemen op de evolutie, de kansen en de bedreigingen in de sector. Het waren keer op keer boeiende gesprekken en daar gaan we in 2019 zeker mee verder.

9. Lancering Graydon City Dashboard

In oktober, in volle verkiezingsperiode, lanceerde Graydon het City Dashboard. De economische barometer van steden en gemeenten bevat een inzichtelijk dashboard met daarachter een schat aan financiële en economische informatie. Elke nieuw verkozen burgemeester kreeg van ons overigens een originele videokaart waarin we de nieuwe tool origineel voorstelden.

10. Scholen en verenigingen inspireren

Verschillende collega’s werden ook gevraagd om hun expertise te delen in scholen en verenigingen. Onze Legal Counsel Brenda Lioris was te gast bij de gemeenten Berendrecht-Zandvliet-Lillo, waar ze lokale verenigingen meer vertelde over GDPR. Content Marketeer Sven Persoone inspireerde onder andere de aanstormende jeugd tijdens de Marketing Experience Days op de Karel de Grote Hogeschool.

11. Wintertrip Mayrhofen

In 2018 was er uiteraard ook tijd voor ontspanning. Absolute hoogtepunt was ongetwijfeld de wintertrip naar Mayhofen in Oostenrijk. 24 collega’s uit België, Nederland en UK vertoefden er drie dagen lang op de skipiste en brachten onvergetelijke verhalen mee. De traditie wordt in 2019 verder gezet in Kaprun.

12. Zes baby’s verzekeren onze toekomst

De voorbije 12 maanden waren ook behoorlijk vruchtbaar. Er zijn liefst zes Graydon-baby’s geboren. We mochten achtereenvolgens Jack, Morris, Kyan, Julian, Victor en Jules verwelkomen.

13. Het goede doel

Graydon wil niet alleen in het bedrijfsleven impact maken, maar neemt ook zijn maatschappelijke rol op met aandacht voor het goede doel. Deze zomer gingen we de uitdaging aan om tegen het einde van het jaar de wereld rond te reizen. Per fiets, te voet, met het openbaar vervoer, via carpooling, met de step, op rolschaatsen of te paard. Onder andere om mensen bewust te maken van het mobiliteitsprobleem in Antwerpen. Aan motivatie geen gebrek en de 40.000 km werden dan ook vlot gehaald. Het leverde een mooie bijdrage op voor de Warmste week van Studio Brussel.

COMING SOON

Maar we zitten uiteraard niet stil. Ook 2019 kondigt zich aan als een jaar met nieuwe oplossingen, nieuwe scores, vooruitstrevende inzichten, enz. Wij wensen alle lezers alvast fijne feestdagen, een spetterend eindejaar en een gezond en succesvol 2019 met tal van hoogtepunten!